Viktig informasjon

Kjøps- og leveringsvilkår

Ved inngåelse av et abonnement uten bindingstid hos Dyrekassen.no, samtykker du til følgende vilkår:

Dyrekassen.no er en løpende tjeneste for levering av fôr, og tilbehør til hund og katt på døren. Tjenesten er helt uten bindingstid. Du kan velge når du ønsker å få din dyrekasse tilsendt, endre sendingsuke om oppsatt uke ikke passer, fritt endre varer og innhold i dyrekassen, ta pause i leveransen og/eller avslutte kundeforholdet. Du betaler bare for de varene du får. Avgift for frakt kan legges til ifølge fraktvilkårene og det samme gjelder for eventuelle avgifter for ulike betalingsmåter. Det er Ingen faste kostnader eller øvrige skatter og avgifter.

Abonnementet styres via «Mine sider». Innloggingsdetaljer utsendes per e-post når du blir registrert i vårt register. Du er selv ansvarlig for å melde ifra dersom du ikke mottar e-post ved registrering.

Som kunde er du 18 år eller eldre, myndig og har full juridisk rett til å inngå en avtale med en annen part.

Du er selv ansvarlig for å foreta ønskede endringer i din leveranseplan. Alle endringer må foretas innen tirsdag kl. 23.59 samme uke som din sending slik at vi kan sikre at vi har nok bemanning og varer på lager før utsending. I høytider som jul og påske vil vi i disse periodene endre forsendelsestidspunktet på auto-påfyll slik at du mottar pakken din i tide. Ved endrede tidsintervall vil du få beskjed av oss god tid i forveien.

Det er viktig at adresse- og leveranseopplysninger er korrekte. Dyrekassen.no benytter en kombinasjon av Easy2you og PostNord som leverandører av transport- og hjemleveringstjenester. Du vil få en e-post og en SMS når pakken din er underveis. Våre underleverandører leverer pakken til deg fortløpende så snart den er pakket og sendt fra vårt lager. Antall dager det tar å sende pakken vil variere med leveranseområde og leveringstidsidspunkt avhenger av hvor du bor. Tilgjengelige leveransealternativ blir vist ved utsjekk i kassen. I byer og tettsteder ved blokk vil det i de fleste tilfeller bli tilbudt hjemleveringsalternativene på kveld med og uten signatur. På kveldsleveranser vil du bli oppringt 30 - 60 minutter før leveransen finner sted. I områder der det er mindre tettbebygd vil det bli tilbudt levering uten signatur og med gjensetting av pakken i tidsintervallet kl. 08-21. Ved gjensetting vil pakken bli satt igjen utenfor døren din eller på egendefinert avtale med transportør. Alle gjensettinger blir dokumentert av våre transportører ved bildetaking og/eller GPS-lokasjon for å sikre at pakken har ankommet riktig adresse og med korrekt og avtalt leveringssted. Bildebevis blir tilsendt på forespørsel av lovmessige hensyn.

6 Dersom du har valgt alternativet levering med signatur og ingen er hjemme vil våre transportører avtale et nytt tidspunkt for utlevering i dialog med deg som kunde. Hvis du har bestilt levering uten signatur, vil pakken settes igjen om du ikke er hjemme. Pakken settes da ved døren eller ved anvist plass om dette er oppgitt. Du vil få tilsendt en sporingslenke på SMS, slik at du alltid kan følge med på hvor din leveranse befinner seg. Ved valg av Postpakke / post i butikk vil din pakke bli lagret på ditt nærmeste utleveringssted/post i butikk i opp til 14 dager før den sendes i retur til oss. Alle leveranser av postpakker vil bli levert av PostNord med produktet MyPack Collect. Oversikt over ditt nærmeste utleveringssted finner du på transportørens egne nettsider. For uhentede leveranser vil du belastes med et returgebyr på 250 kr. 

Våre sjåfører og transportpartnere har kun ansvar for utlevering av bestilte varer. Ligger det inne en bestilling til deg som blir sendt i retur via vår transportpartner, og dette skyldes forhold som du selv er ansvarlig for, vil du bli belastet et returgebyr på 250 kr. Dersom det oppstår tvil rundt bestillingen, anbefaler vi deg å ta imot leveransen og ta kontakt med vår kundeservice på post@dyrekassen.no for avklaring.

Ved uforutsette hendelser som trafikkulykker, ekstreme værforhold og lignende, kan leveransen bli levert utenfor forventet leveringstidspunkt. Vi vil etter beste evne informere våre kunder per SMS dersom slike situasjoner oppstår.

9 Du kan velge mellom e-postfaktura eller kortbetaling. Betalingstransaksjonen utføres automatisk dersom du velger å registrere kortet ditt hos oss. Kortet ditt vil bli belastet 4 dager før leveransen din sendes fra oss. Faktura vil bli sendt samme uke som du får leveransen din og deretter overdratt til Klarna AB som er vår samarbeidspartner på fakturabetaling.

10 I det du registrerer deg som kortkunde, vil vi foreta et kontrolltrekk på 1 krone for å kontrollere at opplysningene dine er korrekte. Alle kortopplysningene dine SSL-krypteres, det vil si at det foreligger høy sikkerhet. Det er kun den profesjonelle betalingsleverandøren PayEx som har tilgang til kortinformasjonen din.

11 Velger du å betale med e-postfaktura, vil denne sendes ut samme uke som du mottar leveransen til e-postadressen du står registrert med. Ved kortbetaling påløper det ingen form for gebyr. Du kan når som helst gå over til kortbetaling ved å legge inn kortinformasjonen på «Mine sider».

12 Som kunde er du selv ansvarlig for at betalingsdetaljene er korrekte og oppdaterte, herunder hvis kortet er stjålet, utgått på dato eller lignende. Vi tar forbehold om kredittsjekk. Dersom kortet ditt ikke har tilstrekkelig dekning til å bli belastet, vil du motta en faktura på e-post.

13 I de tilfeller der Dyrekassen.no tilbyr nye kunder særskilt introduksjonspris, kan tilbudet kun benyttes én gang per husstand. Det vil si at du ikke kan avslutte ditt abonnement eller kundekonto, for så å registrere deg på nytt og få ny introduksjonspris. Etter første leveranse løper abonnementet med leveranser til ordinære priser. Spesialkampanjer for eksisterende kunder kan forekomme på enkeltstående varer og/eller hele leveransen. Rabatter og tilbud kan kan ikke kombineres med andre rabatter og tilbud. 

14 Dyrekassen.no har rett til å si opp avtalen og kan også innstille leveranser, f.eks. som følge av utestående betaling.

15 Dyrekassen.no tillater seg å foreta endringer tilknyttet tjenesten, produkter og/eller pris, for eksempel som følge av økt varekostnad fra våre leverandører. Ved vesentlige prisendring eller vesentlige endringer i tjenestens innhold, vil berørte kunder alltid opplyses per SMS og/eller e-post. Små prisjusteringer vil ikke bli varslet.

16 Dyrekassen.no ønsker alltid å gi deg som kunde en komplett leveranser. Det kan derimot oppstå situasjoner hvor enkelte varer eller størrelser er utilgjengelig/utsolgt hos både oss og våre leverandører. I slike situasjoner vil vi etter beste evne forsøke å erstatte den manglende varen/størrelsen med en tilsvarende vare eller flere vare som utgjør tilnærmet samme størrelse. Ved avvik fra bestilt størrelse og faktisk levert størrelser vil kunden kun bli belastet den originale prisen per kg, slik at ingen ekstra kostander vil påløpe kunden. Denne paragrafen gjelder ikke varer hvor produsenten selv har gjort endringer i størrelser og pris på et eller flere produkter.

17 Dyrekassen.no sjekker automatisk at det er tilgjengelige varer når kunden bestiller varer. Det kan senere oppstå situasjoner hvor produkter på lageret blir ødelagt eller hvor kvaliteten på varene ikke er i henhold til våre strenge kvalitetskrav. I slike situasjoner kan det forekomme at vi ikke kan levere alle de ønskede varene. Vi vil i slike tilfeller gjøre vårt beste for å få tak i varen og ettersende denne. Bestiller du som kunde en leveranse lengre frem i tid, kan det hende at enkelte varer ikke er tilgjengelig på leveransedagen, i så fall vil vi holde berørte parter oppdatert per sms, telefon eller e-post.

18 Dyrekassen.no tilbyr varer fra en rekke ulike produsenter. Disse produsentene gjør med gjevne mellomrom endringer i sitt produktsortiment – herunder forbedring av eksisterende formel, endring av produktnavn, endring av innpakning, endring av størrelse på forpakning og endring av pris. Slike endringer medfører endringer i hele produktsortiment til produsenten, og er derfor utenfor Dyrekassen.no sin kontroll. Dyrekassen.no tillater seg derfor å foreta endringer i kundens program, slik at gammel vare bytter ut med den nye fra produsenten.

19 Dyrekassen.no kan sende e-poster, tekstmeldinger, eller ringe til alle kunder og tidligere kunder med informasjon om tjenesten, tilbud og lignende. Dersom kunder eller tidligere kunder ønsker å reservere seg mot å motta markedsføringshenvendelser, vil dette bli respektert. Slike reservasjoner kan rettes til vår kundeservice på post@dyrekassen.no.

20 Kunden har angrerett og kan la være å gjøre nye bestillinger. Angrefristen ift. den enkelte bestilling er søndag kl. 23:59 uken før levering. Etter det bestilles varen fra våre leverandører og bestillingen låses. Kunden kan ikke angre på bestillinger som ikke er avbestilt innen nevnte frist, se punkt 4 over og angrerettsloven § 22.

21 Klager tilknyttet eventuelle mangler/feil må sendes til kundeservice på post@dyrekassen.no snarest mulig og senest i løpet av leveringsuken.

22  Dyrekassen.no stiller strenge krav til kvalitet. Vårt mål er at du alltid skal få levert en komplett leveranse av høy kvalitet. Men i forbindelse med at Dyrekassen.no leverer fôrprodukter, snacks og lignende, kan feil forekomme. Dyrekassen.no produserer ikke varer selv. Vi leverer kun fôrvarer fra anerkjente produsenter av høy kvalitet. Varene er ikke undersøkt en for en opp mot om innholdet på pakken stemmer overens med det faktiske innholdet. Eventuelle avvik, klager eller spørsmål må rettes mot den enkelte grossist/produsent som har produsert og pakket inn varen.

23 Du står selv ansvarlig for å kontrollere at innhold og ingredienser i fôret du kjøper passer for de særskilte behov din katt eller hund har. Er du usikker, ta gjerne kontakt med vår kundeservice på post@dyrekassen.no så hjelper vi deg gjerne å finne frem til de beste alternativene til din firbente venn.

24 Skulle en leveranse ikke være i henhold til forventning kan du si fra til oss gjennom våre nettsider eller per e-post: post@dyrekassen.no. Klager kan omfatte eventuell urettmessig behandling, salgsrelaterte problemer, manglende eller ødelagt varer eller annet som eventuelt ikke måtte oppleves som tilfredsstillende. Verdien på klager som imøtekommes blir lagt inn som et tilgodebeløp og trekkes fra din neste bestilling. Ellers viser vi til forbrukerkjøpsloven.