Angrerett og retur

Garanti

Garanti følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser knyttet til garanti.

Angrerett & retur

Dersom du skulle ha behov for å returnere varer du har kjøpt hos oss eller du har spørsmål knyttet til angrerett og reklamasjon, finner du informasjon om dette i punktene under. Vi minner om at du alltid kan ta kontakt med [email protected] om du ikke skulle finne svar på det du lurer på.

Reklamasjon

Dyrekassen følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Vi ber deg ta vare på emballasjen dersom du skal melde en eventuell reklamasjon knyttet til skader som har skjedd under transport. Reklamasjon må meddeles innen rimelig tid. Produkter vi anser som sendt feil eller skadd, bytter vi selvsagt. I slike tilfeller må du snarest kontakte vår kundeservice på [email protected] der du redegjør for hva som har skjedd slik at vi kan lage en returseddel til din retur. Tvister knyttet til om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet.

Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 30 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen. Kommunikasjon med kundeservice angående returer skjer via [email protected] Selve varen sendes med den mottatte returseddelen.

Retur og angrerett

For å gi deg trygghet i kjøpsprosessen gir Dyrekassen alle kunder 30 dager åpent kjøp på de fleste varer. Angreretten gjelder normalt ikke på forbruksvarer som fôr, snacks, kosttilskudd, men hos Dyrekassen kan du likevel returnere også denne typen varer innen 30 dager forutsatt at varene ikke er åpnet/brukt/skadet og at de fortsatt befinner seg i uåpnet originalemballasje. Du kan altså ikke åpne eller bruke varer du ønsker å returnere.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Dersom du ønsker å bruke angreretten din eller å returnere en vare, må du ta kontakt med oss på [email protected] (en såkalt aktiv handling) slik at vi kan registrere returen og sende deg en returseddel. Det er viktig at du leverer inn returpakken til vår samarbeidspartner Posten som deretter fortløpende vil sende pakken tilbake til oss. For at returen skal være gyldig må varene du sender i retur være poststemplet senest 30 dager etter at du mottok varene fra oss.

Hva koster det å returnere en vare?

Å returnere en vare til Dyrekassen koster 99 kr. Det forutsetter at du benytter den returseddel du mottok fra oss.

Krav til en gyldig retur

For at en retur skal være gyldig må følgende krav være oppfylt:

  • Retur forutsetter at varen er uåpnet og i sin originale emballasje
  • Retur gjelder ikke på fôr, snacks, kosttilskudd som er åpnet.
  • Du må selv gjøre en aktiv handling der du gir oss en tilbakemelding på [email protected] om at du ønsker å sende en vare i retur til oss, slik at vi kan sende deg en returseddel.
  • Varene du sender i retur være poststemplet senest 30 dager etter at du mottok varene fra oss.

Dersom du nekter å motta en pakke, som er i henhold til din bestilling eller leveranseplan hos oss, når den blir forsøkt levert på døren din eller på ditt nærmeste postkontor, anses dette som benyttelse av angreretten. I slike tilfeller påløper det vårt standard returgebyr på 99 kr.

Retur/angrerett gjelder ikke bestillingsvarer

For tilvirkningskjøp som er bestilt og spesielt tilpasset deg og ditt behov, gjelder ikke angreretten da varene er spesialtilpasset deg som kunde, og er dermed ikke å anse som en vare vi kan selge som ny.