Vanlige spørsmål

Registrering

Det er få ting som er kjedeligere enn å oppdage at det er tomt i fôrsekken. For å sikre at du aldri går tom leverer Dyrekassen mat til hund og katt på en fast leveringsplan. Du bestemmer selv når og hvor ofte du ønsker levering og det er selvfølgelig ingen bindingstid. På Mine Sider kan du endre dato for levering og hvor ofte du ønsker levering (fra 2 - 20 uker).  

En dyrekasse er 100 % tilpasset din firbente venn og du velger selv hva den skal inneholde og når du ønsker levering. Har du flere firbente i familien? Så kjekt! Du kan opprette så mange dyrekasser du vil, slik at hele flokken får en intervall tilpasset deres behov.

Så kjekt at du vil bli kunde hos oss! Du kan opprette en konto uten å gjennomføre et kjøp.

1.  Velg ditt favorittfôr og legg til i kassen
2. Skriv inn nødvendig informasjon
3. Velg når du ønsker første levering og hvor ofte du ønsker å få fôret levert (2 - 20 uker)

I Dyrekassen tror vi ikke på bindingstid, vi tror på å levere en god tjeneste. Derfor skal vi alltid levere dyrekassen på dine premisser, akkurat når du har behov for påfyll i matskålen.

På Mine Sider finner du en oversikt over dyrekassen din. Trykk på den rosa knappen merket “Endre varer”. Bruk gjerne filteret på venstre side for å filtrere deg frem til den beste matchen for ditt kjæledyr. Er du usikker på hvilket fôr du burde velge? Vi tilbyr alle våre kunder gratis rådgivning, slik at vi sammen kan finne det beste alternativet til deg og din firbente venn.

Ønsker du å hoppe over en bestilling, endre leveringsfrekvens eller tilpasse abonnementet ditt? Ikke noe problem! På Mine Sider kan du endre dato for kommende leveranser hele fem måneder frem i tid. På Mine Sider kan du i tillegg endre og legge til produkter i dyrekassen din. Siste frist for å legge inn endringer er søndag, fem dager før levering, innen klokken 23:59.

Trenger du ikke fôr med det samme? Da kan du sette dato for levering frem i tid. Du velger selv når du ønsker levering fra hver 2. til hver 20. uke. Du betaler selvfølgelig ikke før vi sender favorittfôret med raskeste postbud!

Har du kommet over en rabattkode, men har fortsatt fôr igjen i sekken? Null problem! Hos Dyrekassen kan du bestille når som helst og sette opp levering hele 5 måneder fram i tid. Da kan du sørge for at din nye fôrsekk er på plass før du går tom! Rabattkoden oppgir du i handlekurven, før du fortsetter til kassen.

Mine Sider

Du kan enkelt endre din betalingsinformasjon under Betaling og faktura på Mine Sider. Her kan du også bytte fra kortbetaling til faktura og omvendt.

Passordet ditt endrer du enkelt på Mine Sider. 

Gratulerer med nytt hjem! Adressen din endrer du enkelt på Mine Sider under Mine opplysninger.  

Ønsker du rabatt på din neste bestlling? Med Dyrekassens verveprogram får du 150 kroner rabatt for hver venn du verver! Les mer om vårt verveprogram her.

Frakt & Levering

I samarbeid med Posten leverer vi 70 % av dyrekassene hjem på døren. Resten av leveransene kan vi levere til ditt nærmeste postkontor og du velger selvfølgelig når og hvor ofte du ønsker fôret levert. Vi jobber tett med Posten for å ekspandere hjemleveringstilbudet over hele landet!

Norge er et langstrakt land, og et område ha tilstrekkelig interesse for at vi skal kunne levere helt hjem på døren. Jo flere som melder sin interesse i et område, desto raskere kommer vi i gang med hjemleveringen! Ønsker du at vi skal levere hjem til deg? Meld din interesse ved å registrere en konto på dyrekassen.no og vi vil kontakte deg så fort det er mulig for oss å levere til ditt område. Posten jobber kontinuerlig med å ekspandere sine leveranseområder og målet er selvsagt at alle skal få hjemlevering.

Venter din firbente venn på påfyll i matskålen? Alle leveranser blir sendt fra vårt lager i Bergen hver fredag. Du kan enkelt flytte dato for levering og endre varer i din dyrekasse på Mine Sider.

Hver fredag sender vi ut dyrekasser til våre firbente venner! Favorittfôret vil være på plass etter ca. 1 - 3 virkedager. 

Du bestemmer når og hvor ofte du ønsker levering. På Mine Sider kan du endre leveringsdato, slik at leveringen faller på en dag som passer deg. Du kan i tillegg velge leveringsfrekvens fra 2 - 20 uker.

Vi sender deg en e-post én uke før levering, slik at du har mulighet til å flytte dato for levering eller endre varer i dyrekassen din. I tillegg vil du bli varslet på SMS når postbudet nærmer seg. 

Postbudet vil ringe deg når de nærmer seg din adresse. Dersom du ikke er hjemme vil dyrekassen leveres til nærmeste postkontor. Du vil da få tilsendt kollinummer på SMS og kan hente pakken når du selv ønsker, innen 14 dager.

Er du ikke hjemme mellom kl. 17:00 - 21:00 når Posten leverer, sier du? Frykt ikke! Kryss av for Forenklet utlevering på Mine Sider og vi vil sette fra oss fôrsekken på trappen din om du ikke er hjemme. Postbudet vil ta en siste vurdering på bosted, vær og vind.  

Kontakt oss på [email protected] så finner vi en løsning.

For å gi flest mulig av våre kunder gratis frakt har vi satt ned fraktgrensen til 499,- Uansett om du kjøper én eller to sekker, vil det ikke påløpe ekstra utgifter ved å bruke Dyrekassen. Leveranser under dette beløpet belastes med et fraktgebyr på kun kr. 89,-

Betaling

Hos Dyrekassen kan du betale med kort eller faktura. Om du har lagt inn dine kortopplysninger belastes du automatisk tre dager før levering. Alle fakturaer håndteres av vår samarbeidspartner Klarna. Ved spørsmål rundt din faktura ber vi deg kontakte Klarnas kundeservice på www.klarna.no.

Dyrekassen aksepterer VISA og Mastercard

Vi trekker kortet tirsdag, tre dager før vi sender din dyrekasse. Om du har valgt å betale med faktura har du syv dagers betalingsutsettelse.

Dersom du ønsker å betale med kort vil vi foreta et kontrolltrekk på 1 krone for å kontrollere at opplysningene er korrekte. Alle kortopplysninger SSL-krypteres, noe som vil si at det foreligger høy sikkerhet. Det er kun den profesjonelle betalingsleverandøren PayEx som har tilgang til din kortinformasjon.

Har du tastet inn personnummer? Det er nødvendig for å velge fakturabetaling. Det kan også være fordi du ikke regnes som kredittverdig av vår samarbeidspartner innen betalingsløsninger eller at du bestiller til en annen adresse enn den som er registrert i Folkeregisteret. Det kan også være at du tidligere har ubetalte fakturaer, eller at du har én eller flere ubetalte fakturaer.

Sortiment

Skal vi virkelig kunne bidra til bedre dyrevelferd hver dag, betyr det at vi bare kan selge kvalitetsprodukter til katt og hund. Du kan derfor stole på at alle produktene du finner hos Dyrekassen har gjennomgått vår strenge kvalitetskontroll. Se hele vårt sortiment her. 

Vi vurderer og utvider vårt sortiment kontinuerlig. Finner du ikke det merket du ønsker, ta gjerne kontakt med vår kundeservice og vi skal se hva vi kan gjøre med saken.

Vi er opptatt av at din firbente venn alltid har det beste fôret tilgjengelig. Med riktig fôr menes fôr som er tilpasset ditt kjæledyrs alder, helse og aktivitetsnivå. Benytt deg gjerne av filteret på dyrekassen.no eller ta en prat med vår tobente kundeservice. 

Hvis det nåværende fôret fungerer godt og inneholder alt dyret ditt trenger, er det ingen grunn til å skifte. Dersom et fôrskifte er nødvendig er det viktig å huske på at den nye maten bør fases inn over ca. syv dager for å unngå eventuelle ubehag. Du kan med fordel blande gammelt og nytt fôr i en tilvenningsperiode. Er du usikker? Du er alltid hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på [email protected].